5е українською Довідник з правил 5e (для спільноти ІНРІУМ)

Перевірити Увагу:

    Друїд

    Рівень Бонус майстерності Відомі замовляння 1-й 2-й 3-й 4-й 5-й 6-й 7-й 8-й 9-й Особливості
    1-й +2 2 2 - - - - - - - - Мова друїдів, Чарування
    2-й +2 2 3 - - - - - - - - Дика подоба, Коло друїдів
    3-й +2 2 4 2 - - - - - - - -
    4-й +2 3 4 3 - - - - - - - Покращення дикої подоби, Покращення здібностей
    5-й +3 3 4 3 2 - - - - - - -
    6-й +3 3 4 3 3 - - - - - - Особливість кола друїдів
    7-й +3 3 4 3 3 1 - - - - - -
    8-й +3 3 4 3 3 2 - - - - - Покращення дикої подоби, Покращення здібностей
    9-й +4 3 4 3 3 3 1 - - - - -
    10-й +4 4 4 3 3 3 2 - - - - Особливість кола друїдів
    11-й +4 4 4 3 3 3 2 1 - - - -
    12-й +4 4 4 3 3 3 2 1 - - - Покращення здібностей
    13-й +5 4 4 3 3 3 2 1 1 - - -
    14-й +5 4 4 3 3 3 2 1 1 - - Особливість кола друїдів
    15-й +5 4 4 3 3 3 2 1 1 1 - -
    16-й +5 4 4 3 3 3 2 1 1 1 - Покращення здібностей
    17-й +6 4 4 3 3 3 2 1 1 1 1 -
    18-й +6 4 4 3 3 3 3 1 1 1 1 Вічне тіло, Чари звіра
    19-й +6 4 4 3 3 3 3 2 1 1 1 Покращення здібностей
    20-й +6 4 4 3 3 3 3 2 2 1 1 Архідруїд

    Класові особливості

    Як друїд ви здобуваєте наступні класові особливості.

    Пункти здоров’я

    Кістки здоров’я: 1к8 за рівень друїда
    Пункти здоров’я на 1-му рівні: 8 + ваш модифікатор Статури
    Пункти здоров’я на вищих рівнях: 1к8 (або 5) + ваш модифікатор Статури за кожен рівень друїда після першого

    Досвід

    Броня: Легка броня, середня броня, щити (друїди не носитимуть броню та не користуватимуться щитами з металу)
    Зброя: Кийки, кинджали, дротики, метальні списи, булави, бойові посохи, скімітари, серпи, пращі, списи
    Інструменти: Набір травника
    Рятівні кидки: Інтелект, Мудрість
    Навички: Виберіть дві навички серед Аркана, Приборкання тварин, Здогадливість, Медицина, Природа, Увага, Релігія та Виживання

    Спорядження

    Ви починаєте з наступним спорядженням, на додачу до спорядження, яке надає ваша передісторія:

    • (a) дерев’яний щит або (b) будь-яка проста зброя
    • (a) скімітар або (b) будь-яка проста зброя ближнього бою
    • Шкіряний обладунок, набір мандрівника та друїдичний центр

    Мова друїдів

    Ви знаєте таємну мову друїдів. Ви можете спілкуватися нею та залишати приховані послання. Ви та всі інші, хто знає цю мову, автоматично помічаєте такі повідомлення. Інші ж можуть помітити його наявність з успішною перевіркою Мудрості (Увага) КС 15, але розшифрувати, без допомоги магії, не зможуть.

    Чарування

    Черпаючи божественну суть самої природи, ви можете формувати її для створення чар на свій смак.

    Замовляння

    На першому рівні ви знаєте два замовляння зі списку друїда за власним вибором. Ви вивчаєте додаткові замовляння друїда за власним вибором на вищих рівнях, як наведено у колонці “Відомі замовляння” таблиці класу Друїд.

    Підготовка та створення чарів

    Таблиця Друїда показує, скільки чарунок ви маєте для створення чарів першого та вищих рівнів. Щоб створити одні з цих чарів, ви повинні витратити чарунку рівня чарів або вищу. Ви відновлюєте всі витрачені чарунки, коли завершуєте тривалий відпочинок.
    Ви заздалегідь готуєте список чарів, які доступні вам для створення, вибираючи зі списку чарів друїда. Коли ви робите це, виберіть чари друїда в кількості, що дорівнює вашому модифікатору Мудрості + ваш рівень друїда (мінімум одні чари). Чари мають відповідати рівням ваших чарунок.
    Наприклад, якщо ви друїд 3-го рівня, ви маєте чарунки для чотирьох чарів 1-го рівня та двох чарів 2-го рівня. З Мудрістю 16 ви можете підготувати список із шести чарів 1-го або 2-го рівня в будь-якій комбінації. Якщо ви підготуєте чари 1-го рівня Лікування ран, ви можете витратити на їх створення чарунку 1-го або 2-го рівня. Створення чарів не видаляє їх зі списку підготовлених.
    Ви можете змінити цей список після завершення тривалого відпочинку. Підготовка нового списку чарів потребує молитви та медитації: принаймні по 1 хвилині на рівень чарів для кожних чарів із вашого списку.

    Чаротворча здібність

    Вашою здібністю для створення чарів друїда є Мудрість, оскільки ваша магія бере початок із вашої відданості та пов’язаності з природою. Ви застосовуєте свою Мудрість щоразу, коли в чарах згадується ваша чаротворча здібність. Крім того, ви застосовуєте свій модифікатор Мудрості, коли визначаєте Клас Складності рятівних кидків від своїх чарів, та коли ваші чари вимагають кидка атаки.

    КС ряткидків від чарів = 8 + бонус майстерності + ваш модифікатор Мудрості

    Модифікатор атаки чарами = ваш бонус майстерності + ваш модифікатор Мудрості

    Ритуальне чарування

    Ви можете створювати чари за допомогою ритуалу, якщо чари мають позначку “ритуал” та якщо ви їх підготували.

    Осередок магії

    Ви можете використовувати друїдичний центр (див. розділі 5 “Спорядження”) як осередок магії для своїх чарів друїда.

    Дика подоба


    На 2-му рівні ви можете використати свою дію, щоб магічно набрати подоби звіра, якого ви бачили раніше. Ви можете скористатися цією особливістю двічі. Ви відновлюєте всі використання Дикої подоби, коли завершуєте короткий або тривалий відпочинок.
    Ваш рівень друїда визначає звірів, на яких ви можете перетворюватися, як показано в таблиці “Звірина подоба”. Наприклад, на 2-му рівні ви можете перетворитися на будь-якого звіра, який має клас небезпеки 1/4 або менше, та не має швидкості польоту чи плавання.

    Звірина подоба

    Рівень Макс. КН Обмеження Приклад
    2-й 1/4 Без швидкості польоту чи плавання Вовк
    4-й 1/2 Без швидкості польоту Крокодил
    8-й 1 - Величезний орел

    Ви можете залишатись у формі звіра кількість годин, рівну половині вашого рівня друїда (округленого донизу). Після цього ви повернетеся до нормальної форми, якщо тільки не витратите ще одне використання цієї особливості. Ви можете повернутися до нормальної форми раніше бонусною дією у свій хід. Ви автоматично втрачаєте подобу, якщо стаєте непритомні, якщо ваші пункти здоров’я знижуються до 0 або якщо ви помираєте.
    Поки ви в подобі, діють наступні правила:

    • Ваша ігрова статистика замінюється статистикою звіра, хоча ви зберігаєте власний світогляд, особистість, а також значення Інтелекту, Мудрості та Харизми. Ви також зберігаєте усі свої навички й опановані ряткидки на додачу до тих, які має істота. Якщо істота має такий самий досвід, як і ви, але її показники вищі, ніж ваші, використовуйте бонуси цієї істоти замість власних. Якщо істота має легендарні дії або дії лігва, ви не можете ними користуватися.
    • Набираючи подоби, ви здобуваєте пункти здоров’я та кістки здоров’я звіра. Коли ви повертаєтеся до нормальної форми, ви також відновлюєте ті пункти здоров’я, які мали до перетворення. Однак, якщо це сталося унаслідок зниження пунктів здоров’я до 0, усі надмірні ушкодження переходять до вашої нормальної форми. Наприклад, якщо ви отримуєте 10 ушкоджень у формі тварини з 1 пунктом здоров’я, ви повертаєтеся до нормальної форми та отримуєте 9 ушкоджень. Якщо надлишок ушкоджень знижує здоров’я вашої нормальної форми до 0, ви непритомні.
    • Ви не можете створювати чари, і ваша здатність говорити чи виконувати дії, які потребують рук, обмежені можливостями вашої звіриної подоби. Однак перетворення не перериває вашу концентрацію на чарах, які ви створили раніше, і не перешкоджає вам виконувати дії, які є частиною створених чарів, таких як накликання блискавки.
    • Ви зберігаєте привілеї від усіх особливостей свого класу, раси чи іншого джерела, і можете користуватися ними, якщо нова подоба фізично здатна до їх використання. Водночас ви не можете користуватися своїми особливими чуттями, такими, як темний зір, якщо ваша нова подоба не має такого чуття.
    • Ви обираєте, чи ваше спорядження падає на землю у вашому просторі, чи зливається з вашою новою подобою, чи залишається вдягнутим на нову подобу. Вдягнене спорядження функціонує як звичайно, але Майстер вирішує, чи здатна нова подоба користуватися цим спорядженням на практиці, зважаючи на свою форму та розмір. Ваше спорядження не змінює ані розміру, ані форми під новий вигляд, і якщо це спорядження не підходить новій подобі, воно повинно впасти на землю або злитися з новою зовнішністю. Спорядження, що зливається з вами, не дає жодних бонусів, доки ви залишаєтеся у подобі.

    Коло друїдів


    На 2-му рівні ви вирішуєте, до якого кола друїдів приєднатися, такого як Коло Землі. Ваш вибір надає вам особливості на 2-му і потім на 6-му, 10-му і 14-му рівнях.

    Покращення здібностей


    Коли ви досягаєте 4-го рівня, а також на 8-му, 12-му, 16-тому та 19-му рівнях, ви можете збільшити одну зі своїх здібностей на 2 або дві свої здібності за власним вибором на 1. Як і звичайно, ви не можете збільшити значення здібності вище 20 за допомогою цієї особливості.

    Вічне тіло


    На 18-му рівні первісна магія, яку ви опанували, дозволяє вам старіти повільніше. За кожні 10 років, що минають, ваше тіло старіє лише на 1 рік.

    Чари звіра


    З 18-го рівня ви можете створювати більшість своїх чарів друїда в будь-якій дикій подобі. Набувши подоби звіра, ви можете виконувати вербальні й соматичні складові своїх чарів, але не здатні забезпечити матеріальні складові.

    Архідруїд


    З 20-го рівня ви можете використовувати свою дику подобу необмежену кількість разів.
    Крім того, ви можете ігнорувати вербальні й соматичні складові своїх чарів, так само як і будь-які матеріальні складові, які не мають собівартості й не витрачаються під час створення. Ви отримуєте привілеї як у своїй нормальній формі, так і у формі звіра від дикої подоби.

    Коло землі


    До Кола землі входять містики й мудреці, які оберігають давні знання й обряди через численні усні традиції. Ці друїди зустрічаються у священних колах дерев або мегалітів та обмінюються первісними таємницями друїдською мовою. Наймудріші члени кола служать провідними священнослужителями та радниками правителів у громадах, які дотримуються Старої Віри. Причетність до цього кола наділяє магію друїда впливом місцевості, де персонажа було посвячено у загадкові обряди.

    Додаткове замовляння

    Коли ви приєднуєтеся до цього кола на 2-му рівні, ви вивчаєте додаткове замовляння друїда за власним вибором.

    Природне відновлення

    На 2-му рівні ви можете відновити частину своєї магічної енергії, медитуючи та спілкуючись із природою. Під час короткого відпочинку ви можете відновити витрачені чарунки. Загальний рівень відновлених чарунок не може перевищувати більш як половину вашого рівня друїда (округленого вгору), і жодна з чарунок не може бути 6-го чи вищого рівня. Ви не можете застосувати цю особливість знову, доки не закінчите тривалий відпочинок.
    Наприклад, коли ви досягаєте 4-го рівня друїда, ви можете відновити чарунки не вище 2-го рівня. Ви можете відновити або одну чарунку на 2-му рівні, або дві чарунки першого рівня.

    Чари кола

    Духовний зв’язок із землею наділяє вас здатністю створювати певні чари. На 3-му, 5-му, 7-му й 9-му рівнях ви отримуєте доступ до чарів кола, пов’язаних із місцевістю, де ви стали друїдом. Виберіть цю місцевість - тундру, узбережжя, пустелю, ліс, луки, гори чи болото - і зверніться до відповідного списку чарів.
    Коли ви отримуєте доступ до чарів кола, вони завжди підготовлені, і не враховуються до підсумку чарів, які ви можете підготувати кожного дня. Якщо ви отримали доступ до чарів, які не входять до списку чарів друїда, вони все одно вважаються чарами друїда для вас.

    Тундра

    Рівень друїда Чари кола
    3-й стримування особи, проростання шипів
    5-й завірюха, уповільнення
    7-й свобода рухів, крижана буря
    9-й звернення до природи, конус холоду

    Узбережжя

    Рівень друїда Чари кола
    3-й віддзеркалення, туманний крок
    5-й дихання водою, ходіння по воді
    7-й контроль води, свобода рухів
    9-й з’ява стихійника, стеження

    Пустеля

    Рівень друїда Чари кола
    3-й розмиття, тиша
    5-й створення їжі та води, захист від енергії
    7-й всихання, уявна земля
    9-й нашестя комах, стіна з каменю

    Ліс

    Рівень друїда Чари кола
    3-й дубова шкіра, павуче лазіння
    5-й накликання блискавки, ріст рослин
    7-й віщування, свобода рухів
    9-й звернення до природи, деревний шлях

    Луки

    Рівень друїда Чари кола
    3-й невидимість, переміщення без сліду
    5-й денне світло, прискорення
    7-й віщування, свобода рухів
    9-й сновидіння, нашестя комах

    Гори

    Рівень друїда Чари кола
    3-й павуче лазіння, проростання шипів
    5-й заряд блискавки, злиття з каменем
    7-й форма каменю, кам’яна шкіра
    9-й створити прохід, стіна з каменю

    Болото

    Рівень друїда Чари кола
    3-й кислотна стріла, темрява
    5-й ходіння по воді, смердюча хмара
    7-й свобода рухів, пошук істоти
    9-й нашестя комах, стеження

    Стежками землі

    З 6-го рівня переміщення через немагічну важкопрохідну місцевість для вас не потребує додаткового руху. Ви також можете проходити через немагічну рослинність, не уповільнюючись і не отримуючи ушкоджень від неї, якщо вона містить терни, шипи чи іншу подібну небезпеку.
    Крім того, ви маєте перевагу на рятівні кидки проти магічно створених або керованих магією рослин, які перешкоджають руху - наприклад, тих, що створені чарами обплутування.

    Хранитель природи

    Коли ви досягаєте 10-го рівня, вас неможливо зачарувати або налякати стихійниками або феями, і ви маєте імунітет до отрут і хвороб.

    Святилище природи

    Коли ви досягаєте 14-го рівня, істоти природного світу відчувають ваш зв’язок із природою і вагаються, нападаючи на вас. Коли звір або рослина атакує вас, така істота повинна зробити рятівний кидок Мудрості проти КС ваших чарів друїда. У випадку невдачі істота має вибрати іншу ціль атаки, або ж атака автоматично промахується. При успішному ряткидку істота здобуває імунітет проти цього ефекту на 24 години. Істота усвідомлює вплив цього ефекту, перш ніж атакувати вас.

    Священні рослини та деревина

    Друїд вірить, що певні рослини є священними, зокрема, вільха, ясен, береза, бузина, ліщина, падуб, ялівець, омела, дуб, горобина, верба і тис. Друїди часто використовують такі рослини як частину свого друїдичного центру, додаючи до нього гілочки дуба чи тиса, або пагони омели.
    Така деревина використовується і для виготовлення інших предметів, таких як зброя і щити. Тис асоціюється зі смертю та відродженням, тож руків’я для скімітарів або серпів може бути виготовлене з нього. Ясен асоціюється із життям, а дуб - із силою. Ця деревина підходить для виготовлення руків’їв чи цілої зброї, такої як кийки та бойові посохи, а також для щитів. Вільху пов’язують із повітрям, і її можуть використовувати для метальної зброї, такої як дротики чи метальні списи.
    Друїди з регіонів, де рідко зустрічаються перелічені рослини, використовують місцеву рослинність для задоволення тих самих потреб. Наприклад, друїди в пустелях можуть обрати деревину юки або кактусів.

    Друїди і боги

    Деякі друїди шанують сили самої природи, але більшість присвячують своє служіння одному із багатьох божеств мультивсесвіту. Поклоніння цим божествам часто вважається більш давньою традицією, ніж віра кліриків та урбанізованих народів.

    Поділитися: